Design

De ontwerpfase is zeer bepalend onderdeel in het voortraject. Een uitwerking van het ontwerp vraagt visie op het totale traject. Hierbij te denken aan het budget, de technische mogelijkheden en uitvoerbaarheid. Door een zorealistisch mogelijke grafische weergave te maken van de mogelijkheden, kan een idee worden gegeven over de uitwerking. Deze stukken zijn bovendien ter ondersteuning van het verduidelijken van de offerte, het vergunning traject en de uitvoering. Naast de gangbare 2D-visualisaties kunnen zeer realistische 3D-beelden worden gemaakt, waardoor het ontwerp van een product al helemaal kan worden gefinetuned, nog voordat er ook maar iets uit de fabriek rolt.

De meeste organisaties hebben reeds een huisstijl die dicteert hoe alle uitingen eruit moeten zien. Toch is daarin vaak geen rekening gehouden met de technische aspecten van lichtreclame. Het is dan een goede zaak om het design van een product met een specialist van Lichtreclame.nl aan te pakken. Het komt regelmatig voor dat de uitgelichte versie van gevelreclame geheel niet overeenkomt met de kleuren van de betreffende huisstijl. Er zijn speciale technieken om zowel bij licht- als bij duister uw handelsreclame te laten stroken met uw huisstijlkleuren. Daarnaast is het zwart in een logo in principe niet uit te lichten, maar daar zijn wel speciale oplossingen voor. Het raadplegen van een specialist van Lichtreklame.nl kan daarom veel teleurstellingen voorkomen.