Visualisaties

Wanneer lichtreclame bij een ondernemer een rol gaat spelen, heeft die meestal al een gevestigde huisstijl. Daarin zijn naam, logo, lettertype- en kleurgebruik al duidelijk gedefiniëerd. Vaak is er ook aandacht besteed aan de algehele beleving van een merk, zodat bij de klant het gevoel van herkenbaarheid kan worden bereikt. Bij lichtreclame is het de kunst om deze herkenbaarheid over te brengen op de gevel, zodat het publiek daarmee wordt bereikt.

Om de stap vanuit de gangbare huisstijl (denk aan website, social media, drukwerk, merchandise) naar een fysieke gevelreclame te maken, is het erg belangrijk dat iedereen in het proces een beeld heeft van hoe dat eruit gaat zien. Door de relevante onderdelen van een lichtreclame project zo realistisch mogelijk in de bestaande omgeving in te tekenen, ontstaat een beeld van wat men kan verwachten. Wat doet mijn lettertype wanneer het verlicht wordt? Hoe staat dat, mijn logo aan de gevel van een monumentaal pand? Gaat deze lichtreclame mij extra omzet bezorgen door een betere zichtbaarheid? Op dit soort vragen wordt een antwoord gegeven door een duidelijke visualisatie.

De regels in Nederland schrijven voor dat voor vrijwel elke lichtreclame een vergunning moet worden aangevraagd. Dat betekent dat ook de plaatselijke gemeente een helder beeld moet krijgen bij uw plannen en ze moet kunnen beoordelen op esthetische waarde. Ook hier is visualisatie van alle relevante onderdelen dus een belangrijk punt.

Bij Lichtreclame.nl hebben we vakmensen die precies weten hoe ze een project helder en smaakvol in beeld brengen. De visuals die zij produceren, geven een gezicht aan de offerte en ondersteunen zo de verkoop. Ze helpen bij beeldvorming voor de klant, de uitvoerder en de gemeente en zijn op die manier een belangrijk onderdeel in de gehele realisatie van het project.